מחלוקת על שכר: בבנק הפועלים הכריזו על סכסוך עבודה

צבי טסלר No Comments on מחלוקת על שכר: בבנק הפועלים הכריזו על סכסוך עבודה

ארגון עובדי בנק הפועלים הכריז היום על סכסוך עבודה של כ- 7,000 עובדי הבנק, זאת לאור המבוי הסתום במשא ומתן מול הנהלת הבנק על הסכם שכר חדש. ההכרזה על סכסוך העבודה הינה בהמשך לאישור שקיבל ארגון העובדים ממוסדות ההסתדרות

צילום: Yonatan Sindel/Flash90
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ארגון עובדי בנק הפועלים הכריז היום (ב' 20.3.23) על סכסוך עבודה של כ- 7,000 עובדי הבנק, זאת לאחר שהמשא ומתן על הסכם השכר החדש נקלע למבוי סתום בעקבות דרישות בלתי סבירות מצד הנהלת הבנק שייפגעו בזכויות ובביטחון התעסוקתי של העובדים. ההודעה נמסרה היום להנהלה, לאחר שמוסדות ההסתדרות הכללית אישרו מוקדם יותר את בקשת ארגון העובדים למהלך.

במהלך למעלה מחצי שנה מנהל ארגון עובדי בנק הפועלים משא ומתן לחתימה על הסכם שכר חדש מול הנהלת הבנק, זאת בשל פקיעת תוקפו של הסכם השכר הקודם שהסתיים לפני כ-3 חודשים. אך בעוד ארגון העובדים פועל לקידום ההסכם והבטחת זכויות העובדים, תנאי השכר והביטחון התעסוקתי שלהם, הנהלת הבנק מגלה אדישות לזכויות העובדים וגוררת רגליים במשא ומתן, תוך התעלמות מוחלטת מהעובדה שהבנק צבר בשנים האחרונות רווחים אדירים שהגיעו בשנת 2022 לרווחי שיא העומדים על 6.5 מיליארד ₪. רווחים שהינם תוצאה ישירה של עבודה מאומצת יום אחר יום של כ-7,000 עובדי הבנק.

ההכרזה על סכסוך העבודה נובעת מדרישות בלתי סבירות מצד הנהלת הבנק לצמצום הזכויות של העובדים הקיבוציים בבנק, כוונת ההנהלה לצמצם ככל האפשר העסקה חדשה של עובדים קיבוציים ובכך לפגוע בביטחון התעסוקתי של עובדי הבנק. דרישות אלו של הנהלת הבנק באות בזמן שעובדי הבנק מתמודדים עם עומס עבודה חסר תקדים המוטל על כתפיהם, כתוצאה מיישום תכנית קיצוצים רחבת היקף ושינויים מרחיקי לכת במצבת כוח האדם שנקטה הנהלת הבנק בשנים האחרונות.

יו"ר ארגון עובדי בנק הפועלים, רוני גרפונקל: "ארגון העובדים שוקד בחודשים האחרונים ללא הרף על קידום הסכם שכר הוגן ומכבד לטובת אלפי עובדי הבנק. לצערנו, למול המאמצים הכבירים מצדנו, הנהלת הבנק גוררת רגליים במשא ומתן, ועל הדרך מתכוונת לפגוע בביטחון התעסוקתי של עובדי הבנק. מדובר בזלזול חמור ובלתי נתפס כלפי כלל עובדי הבנק. לא נהסס להחריף את המאבק ולנקוט בכל הכלים העומדים לרשותנו. עובדי הבנק יפעלו יחד על מנת להבטיח את זכויותיהם מול ההנהלה".

עו"ד גיל בר-טל, יו"ר הסתדרות המעו"ף: "בעקבות גרירת רגליים וסחבת במשא ומתן אנחנו נאלצים להכריז סכסוך עבודה בבנק הפועלים. ועד העובדים נוהג באחריות הנדרשת וזוכה לכתף קרה. אני קורא להנהלה לנצל את הימים הקרובים ולהגיע להסכם בהידברות ורוח טובה".

ראש חטיבת הבנקים בהסתדרות המעו"ף, עו"ד מנחם מליק: "לצערי המשא ומתן לחידוש הסכם השכר בבנק נקלע למבוי סתום. ארגון העובדים בבנק גילה איפוק והתנהל באחריות רבה במהלך החודשים האחרונים, אולם לצערי הנהלת הבנק שבה ומביאה לשולחן המשא ומתן הצעות בלתי מתקבלות על הדעת, אשר לא רק שהן מתעלמות לחלוטין מהרווחים העצומים אותם הציג הבנק לאחרונה, הן אף מבקשות לצמצם ולבטל תנאים וזכויות להן זכאים עובדי הבנק. לא נשלים עם התנהלות שכזו. אני קורא להנהלת הבנק להתעשת ולקדם את המו"מ באופן שיביא לחתימת הסכם ראוי והוגן".



0 תגובות